• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72772
+
-

آتش به  مراتع مهریز خسارت زد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از مهار آتش‌سوزی مراتع یکی از ارتفاعات این شهرستان و خسارت 300 میلیون ریالی آتش به پوشش گیاهی این منطقه خبر داد.

«سید علی باقری» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهار آتش‌سوزی 2 هکتاری ارتفاعات مشترک بنادک‌سادات و طزرجان، اظهار کرد: متاسفانه به علت کوهستانی و صعب‌العبور بودن این منطقه، وزش باد، پوشش گیاهی خشک و آتش‌زا و همچنین نبود تجهیزات کافی برای مهار اولیه آتش، 2هکتار از این منطقه در آتش سوخت.

وی از خسارت 300 میلیون ریالی آتش به پوشش گیاهی این منطقه خبر داد و گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از پوشش گیاهی این منطقه دچار آسیب شده و هنوز میزان خسارت به گونه‌های جانوری این منطقه مشخص نیست.

این مسئول از مهار بموقع آتش به محض مطلع شدن گفت و افزود: 2 نفر از نیروهای محیط‌بان شهرستان تفت با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروهای یگان حفاظت محیط ‌زیست شهرستان مهریز و استان و همچنین مشارکت بموقع مردم محلی این آتش وسیع پس از گذشت 7 ساعت مهار و از پیشروی بیشتر آن جلوگیری شد. باقری علت آتش‌سوزی را از عامل انسانی دانست و گفت: هر چند سهوی و عمدی بودن حادثه هنوز مشخص نیست اما نیروهای حفاظتی، چند نفر را حین حادثه مشاهده کرده‌اند که احتمال می‌رود این افراد از شکارچیان منطقه باشند که در بروز این حادثه دست داشته‌اند. وی حفاظت از اراضی ملی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های منابع طبیعی برشمرد و گفت: این مهم باید با مشارکت مردم و شوراها‌، دهیاران و سایر دستگاه‌ها انجام و به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید